Köpvillkor
  • Fri frakt över 500kr
  • Delbetalning
  • 2-5 Dagars leverans
Priser inkl. moms

Köpvillkor

FRI FRAKT ÖVER 500kr

Vi levererar fraktfritt på alla ordrar över 500kr till alla adresser inom Sverige, Danmark och Finland.

FRI RETUR I BUTIK

Det går utmärkt att byta eller returnera varor köpta på nautiska.se i vår fysiska butik på Slussplan 5 i Stockholm. Visa bara upp ditt kvitto från nautiska.se i kassan.

RETURER OCH BYTEN VIA POST

Returer skickas med fördel med postens företagspaket till:

Nautiska Magasinet AB
Att: Online Store
Slussplan 5
111 30 Stockholm
Sverige

Vid retur måste du packa varan i påse eller kartong och varan ska returneras till oss i bra skick. Även skokartonger måste returneras i papper eller extra kartong för att inga adresslappar ska klistras på skokartongen. Som kund står du själv för returfrakten. Kom ihåg att det är du som kund som ansvarar för returen fram till att vi har mottagit och registrerat den, så spara alltid ditt inlämningskvitto. Det kan ibland ta upp till 14 dagar för en retur att komma till oss och behandlas på vårt lager.

Skriv ut en retursedel:

Retursedel


KÖPVILLKOR

Här nedan finner du utförligare information och våra kompletta köpvillkor.

Nautiska Magasinet ingår endast avtal med myndig (18 år) person, är man minderårig krävs målsmans tillstånd.

Priser: Alla priser inkluderar mervärdeskatt med 25% alla varor förutom på sjökort och böcker där 6% mervärdesskatt är beräknad. Vi reserverar oss för eventuella prisfel som kan uppstå.

Leverans: Du får dina varor inom 2-5 arbetsdagar efter det att vi fått din beställning. Nautiska Magasinet skickar alla sina paket med DHL. Kvittot ligger i kuvertet med bifogad folder. Vi skickar bara till adresser i Sverige, Danmark och Finland. Vi reserverar oss för slutförsäljning.

Betalsätt: Du väljer själv hur du vill betala dina varor. I slutet på nästa månad med Faktura eller Konto eller med Kort. Använd det betalsätt som passar dig bäst.

Kortbetalning:Du kan betala med Visa, Master Card/Eurocard. Din onlinebetalning är säkrad genom att Nautiska Magasinet använder betalningstjänster från DIBS(www.dibs.se) samt banken.

DIBS system är godkända av alla svenska banker samt certifierade enligt PCI DSS av VISA och Master Card för att förmedla betaltransaktioner i högsta säkerhetsklass. All kommunikation mellan butiken och din bank sköts av DIBS och krypteras via SSL(secure Sockets Layer). Att betalningen sker på en säker sida kan du se genom att adressen på betalsidan börjar med https:// samt att det visas ett hänglås i nedre högra hörnet av din browser. Sea Life har därmed aldrig tillgång till kortinformationen och kan därför inte registrera eller lagra dina kortuppgifter.DIBS stödjer också 3D Secure för att identifiera kortinnehavaren vid köp på internet och därigenom minska risken för missbruk av kortuppgifter. Är ditt kort anslutet till 3D Secure kommer du att kopplas över till din bank för verifiering innan betalningen godkänns.

Vid felaktig kortdebitering där vara ej finns i lager, släpps kortreservationen först efter 1-2 bankdagar enligt bankens villkor.

Månadsfaktura: Alla våra fakturor hanteras och skickas ut av företaget Klarna.Kundtjänst Klarna 08-120 120 10. Du måste ha fyllt 18 år för att få handla med Månadsfaktura.När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor. Vid betalning mot faktura tillkommer en faktureringsavgift på 29 kr på alla fakturabeställningar.

• Få alltid hem varan innan du betalar
• Betalningstid - alltid 14 dagar
• Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
• Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen.
• Ladda ner dina fakturor från klarna.se
• Möjlighet till delbetalning. 29 kr i fakturaavgift.

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50 SEK samt dröjsmålsränta om 25.5 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post.Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och Marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

Konto: Konto innebär helt enkelt att du delar upp betalningen. Detta hanteras helt av företaget Klarna. Kundtjänst Klarna 08-120 120 10. Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar,samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

• Få alltid hem varan innan du betalar
• Betala från 50 SEK/mån eller 1/24 av totalbeloppet
• Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
• Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
• Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad
• En aviavgift om 29 SEK, oavsett antalet köp
• Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Ex: Vid ett köp om 10 000 SEK med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 SEK. Den gällande årsräntan är 19,9 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11 458 SEK. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 SEK. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Retur/byten: Du har full ångerrätt (retur och bytesrätt) inom 14 dagar från att du mottagit varan. Vid retur måste du packa varan i påse eller kartong och varan ska vara i bra skick, varan får självklart provas men ska inte se använd ut vid retur. Även skokartonger måste returneras i papper eller extra kartong för att inga adresslappar ska klistras på skokartongen. Vid retur av vara som hanterats i större omfattning än vad som varit nödvändigt för att fastställa varans egenskaper och funktion, ersätter konsumenten oss för den eventuella värdeminskning som uppstått. Värdeminskningens omfång bestäms av Nautiska Magasinet.

Skicka ett mail till oss på "kontakta oss" med ärende, ditt referensnummer och kontaktuppgifter innan du skickar varan.

Där kan du också berätta om du vill byta till annan färg eller storlek. Returfrakten står kunden för.

Returadress:

Nautiska Magasinet AB
Att: Online Store
Slussplan 5
111 30 Stockholm
Sverige

Reklamation: Som konsument har du enligt lag rätt att reklamera en vara i upp till tre år från köpedatumet. Det ska dock ske inom skälig tid (inom två månader) från att ett fel upptäckts. Du måste kunna uppvisa någon form av köpebevis när det gäller retur, byte eller reklamation. Vi vill gärna att ni kontaktar oss före reklamation för en smidigare hantering av ärendet. Om det rör sig om en reklamation på grund av skadad vara eller att vi expedierat fel vara, återbetalar vi dig för returfrakten samtidigt som vi återbetalar det du lagt ut för varan. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Reklamationsblankett

Återbetalning:Återbetalning sker inom 14 arbetsdagar från det att vi mottagit och godkänt din retur. Vi kan endast utföra återbetalning på samma sätt och till samma konto som användes vid köptillfället.

Säkerhet: I samband med din registrering och beställning godkänner du enligt lag att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagande gentemot dig. Nautiska Magasinet skyddar dina personuppgifter enligt personuppgiftslagen. Du har alltid rätt att se dina personuppgifter som finns registrerade hos oss. Om de är felaktiga eller ofullständiga har du rätt att få uppgifterna rättade eller raderade.

Ej uthämtade paket: För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift på 249 SEK. Det motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottagit det i retur.

Övrigt: Alla varor förblir Nautiska Magasinets egendom till dess att full betalning kommit bolaget tillhanda. Alla försök till bedrägerier polisanmäls.

Cookies: Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare. Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.

Sortiment: Nautiska Magasinet reserverar sig för förändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning och inkorrekt lagersaldo av varor i sortimentet.
Nautiska Magasinet reserverar sig för eventuella tryckfel i texter på hemsidan och ger heller ingen garanti att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Nautiska Magasinet förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella pris fel.

Frågor: Har du frågor är du välkommen att kontakta oss via e-post kundservice@nautiska.com